1.Czym jest turbosprężarka?

Specjalnością naszej łódzkiej firmy jest regeneracja turbosprężarek, a więc elementów silnika, odpowiedzialnych za zwiększenie jego mocy (głównie w pojazdach sportowych), a także ograniczenie zużycia paliwa (w pojazdach osobowych). Montowane są również w silnikach Diesla, które cechuje mniejsza wydajność w porównaniu do modeli benzynowych.

Mechanizm składa się z dwóch elementów – sprężarki i turbiny, które znajdują się na jednej osi. Kluczem do sukcesu okazało się tutaj wykorzystanie energii kinetycznej spalin, by wtłoczyć dodatkową porcję powietrza i tym samym zwiększyć sprawność spalania paliwa, a także poprawić wydajność silnika. Technologia ta wykorzystywana jest w w coraz większej liczbie silników nowej generacji.

Powrót


2.Jak rozpoznać typ i gdzie szukać tabliczki znamionowej?

Prowadzimy serwis turbosprężarek wszystkich dostępnych na rynku typów:

  • sterowanych za pomocą zaworu upustowego,
  • sterowanych za pomocą zmiennej geometrii,
  • sterowanych za pomocą zmiennej geometrii oraz elektronicznego sterownika.

Tabliczka znamionowa najczęściej znajduje się na aluminiowej obudowie, a najważniejszymi informacjami do jej identyfikacji są numery OEM albo S/N. Na tabliczce zazwyczaj znajdują się numery katalogowe (zarówno od producenta podzespołu, jak i silnika), typ i model turbosprężarki oraz numer seryjny.

Powrót

3.Jakie mogą być przyczyny awarii?

Najczęstszą przyczyną awarii jest zanieczyszczony olej silnikowy, którego brud sprawia, że na wałku, tulejkach albo w korpusie środkowym pojawiają się rysy. Bardzo niebezpieczne są również ciała obce wpadające do wewnątrz układu, które mogą nie tylko uszkodzić łopatki, ale również doprowadzić do zablokowania urządzenia i jego całkowitego zniszczenia. Istotną rolę odgrywa również odpowiednie ciśnienie smarowania, a co najważniejsze – eksploatacja. Bardzo często niewłaściwe użytkowanie samochodu powoduje, że części ulegają uszkodzeniu – na tej stronie dowiecie się Państwo jak zadbać o właściwą eksploatację silnika.

Powrót

4.Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę?

Wymiana lub regeneracja turbosprężarek powinna mieć miejsce w następujących przypadkach:

  • Gdy mocno wyczuwalny będzie spadek osiągów pojazdu oraz opóźniona reakcja na naciśnięcie pedału gazu. Jest to podstawowy objaw, który zobowiązuje do natychmiastowej kontroli urządzenia – w przeciwnym razie może dojść do przeładowania lub uszkodzenia silnika, nie mówiąc już o niebezpiecznych sytuacjach, jakie mogą mieć miejsce na drodze, np. gdy zabraknie mocy w momencie wyprzedzania.
  • Gdy turbina pracuje zbyt głośno – bardzo często wydobywa się charakterystyczny gwizd, szczególnie w momencie przyspieszania.
  • Gdy z rury wydechowej wydobywa się dym (czarny/szary/biały), a przy tym czuć nieprzyjemną woń spalonego oleju. Szczególnie niepokojącym objawem jest połączenie dużej ilości białego dymu oraz obniżonej mocy, odczuwalnej np. w momencie przyspieszania. Jest to sygnał, że układ paliwowy nie pracuje najlepiej i konieczna jest wymiana lub naprawa turbosprężarki.
  • Bardzo szybko spadający poziom oleju silnikowego – tutaj samodzielnie można stwierdzić czy problemem jest turbosprężarka, gdy wyciek jest dostrzegalny gołym okiem (np. od strony koła kompresji lub wału turbosprężarki).

Powyższe objawy mogą, ale nie muszą dotyczyć turbiny, jednak bezzwłocznie należy udać się do serwisu na konsultację albo w celu przeprowadzania diagnostyki. W przeciwnym wypadku może dojść do poważniejszego uszkodzenia samochodu albo zagrożenia zdrowia lub życia w czasie jazdy – zarówno własnego, jak i innych uczestników ruchu.

Powrót

5.Na czym polega naprawa turbosprężarek?

Przede wszystkim na przywróceniu jej pełnej sprawności, oczywiście o ile jest to możliwe. Ze względu na to, że jest to bardzo precyzyjne urządzenie, prace na nim powinny być wykonywane przy zastosowaniu specjalistycznych maszyn oraz sprawdzonych technologii. Regeneracja turbin rozpoczyna się od całkowitego demontażu urządzenia i wyczyszczenia każdej części w specjalnie do tego przystosowanych myjkach wysokociśnieniowych. Dzięki temu usunięte zostaną wszelkie zabrudzenia i przywrócona zostanie pełna drożność kanałów olejowych korpusu środkowego.

Przy okazji wymieniane są uszkodzone części – o ich usterce dowiadujemy się dzięki diagnostyce, a posiadanie wymiennych elementów pozwala nam wymienić zarówno łożyska, pierścienie, jak i koło kompresji. Kolejnym etapem jest wyważenie zespołu wirującego, co ma ogromne znaczenie biorąc pod uwagę fakt, że wirniki obracają się z prędkością 250 tysięcy obrotów na minutę. Na samym końcu testujemy sprawność urządzenia, a także regulujemy zawory dzięki specjalistycznemu oprzyrządowaniu, które pozwala nam wyeliminować ryzyko pomyłki. Aby ostateczny efekt prac był najlepszy, konieczne jest zawsze stosowanie odpowiednich, wysokiej klasy części zamiennych.

Powrót

6.Lepiej regenerować czy kupić używane części?

Celem regeneracji jest przywrócenie pełnej sprawności turbosprężarce, a wykwalifikowani specjaliści dysponujący nowoczesnym parkiem maszynowym są w stanie wykonać pracę tak, że części będą jak nowe. My polecamy naprawę z tego względu, że kupno używanych podzespołów zawsze wiąże się z ryzykiem ich niepełnej sprawności – kupujący bez posiadania odpowiednich narzędzi nie jest w stanie zdiagnozować usterek urządzenia i w gruncie rzeczy kupuje „kota w worku”. Oferowana przez nas opcja jest też sposobem na oszczędność.

Powrót

7.Na ile skuteczna jest regeneracja?

Na tyle, by móc eksploatować turbosprężarkę przez bardzo długi czas bez obaw o to, że ulegnie uszkodzeniu. Podstawowym celem specjalistów jest przywrócenie pełnej sprawności podzespołu, dzięki czemu jest on tak samo żywotny i wydajny co oryginalny, nowo zakupiony sprzęt. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu najlepszych i odpowiednich części zamiennych, specjalistycznych maszyn oraz wiedzy – proces regeneracji nie jest skomplikowany, jednak w jego trakcie należy zachować maksymalną precyzję, by prace zakończyły się pełnym sukcesem.

Oczywiście bardzo ważne jest odpowiednie korzystanie z pojazdu, bo to w dużej mierze od wiedzy i umiejętności kierowcy zależy, jak długo sprawne będą podzespoły jego samochodu.

Powrót

8.Jak zadbać o samochód, wyposażony w turbosprężarkę?

Niezwykle istotne jest dbanie o silnik, w związku z czym potrzebna jest wiedza dotycząca ruszania, samej jazdy, a także wyłączania silnika. Koniecznie trzeba pamiętać o tym, aby po jego uruchomieniu chwilę rozgrzać urządzenie (na biegu jałowym), a po zakończonej jeździe, szczególnie wielogodzinnej albo bardzo intensywnej, nie gasić silnika natychmiast, ale pozostawić go przez chwilę na biegu jałowym i pozwolić na spokojne zatrzymanie się turbiny.

Bardzo duży wpływ na żywotność części ma również używanie wysokiej jakości paliwa i olejów – najlepiej żeby pochodziły one z pewnego źródła. Bardzo często uszkodzenie powstaje w wyniku zaniedbania poziomu oleju silnikowego, w związku z czym należy dbać o jego ilość oraz regularną wymianę. Polecamy również systematyczną wymianę filtra powietrza, dzięki czemu do silnika nie dostaną się pyły z zewnątrz.

Powrót

9.Czy można naprawiać modele wyposażone w układ zmiennej geometrii?

Jest to jak najbardziej możliwe, a skuteczność napraw jest tak samo wysoka, jak w przypadku tradycyjnych turbosprężarek. Odpowiedni efekt można uzyskać jednak tylko i wyłącznie przy zastosowaniu odpowiednich części zamiennych, a także specjalistycznych maszyn.

Powrót

10.Czy posiadacie części na wymianę?

Oczywiście – korzystamy tylko z części renomowanej firmy Melett, z którą współpracujemy od dłuższego czasu, a wieloletnie doświadczenie pozwala nam wybierać nie tylko te odpowiednie, ale również najlepsze, które podniosą żywotność urządzenia i pozwolą na przywrócenie jego pełnej sprawności. Posiadamy również turbosprężarki na wymianę dla Klienta.

Powrót

11.Dlaczego my?

Nasz serwis turbosprężarek z Łodzi funkcjonuje od 1999 roku, w związku z czym zdobyliśmy niezbędne doświadczenie w obsłudze Klienta i zyskaliśmy umiejętności, które pozwalają nam realizować skomplikowane zlecenia. Zdając sobie doskonale sprawę z tego, z jak skomplikowanymi urządzeniami mamy do czynienia na co dzień, działamy zawsze w oparciu o wysokiej klasy technologie oraz stosując najlepsze części zamienne. Dysponujemy rozbudowanym zapleczem technicznym, w skład którego wchodzą między innymi nowoczesne wyważarki do rdzeni i wirników, tester zaworów elektronicznych i podciśnieniowych (jedyny w centralnej Polsce), wysokiej klasy części angielskiej firmy Melett, a nawet nowe turbosprężarki dla naszych Klientów.

Co naprawiamy? Urządzenia wszystkich renomowanych firm, jak GARRETT, BORG WARNER (KKK), IHI, MITSUBISHI, HOLSET, SCHWITZER czy TOYOTA, a także podzespoły nietypowe, do których należy podchodzić w pełni indywidualnie. Poza tym jesteśmy do dyspozycji naszych Klientów jeżeli chodzi o kwestię doradztwa technicznego, udzielamy gwarancji na wszystkie nasze usługi i zapewniamy atrakcyjne ceny.

Naszym celem jest ciągły rozwój, dlatego obserwujemy zmieniający się wciąż rynek, podążamy za wszelkimi nowinkami technologicznymi i stale poszerzamy swoją wiedzę. Jeżeli chcecie Państwo dowiedzieć się czegoś więcej albo skorzystać z usług ekspertów, których każde działanie kończy się powodzeniem, zachęcamy do skontaktowania się z naszymi pracownikami.

Powrót

12. Czym jest wtryskiwacz paliwa?

Jest to bardzo ważny element układu paliwowego, który odpowiada za dostarczanie do cylindra silnika odpowiedniej ilości paliwa (w czasie suwu pracy). Zawór działa szybko i bardzo dokładnie, a sterowany jest w pełni elektronicznie i może być albo całkowicie otwarty albo zamknięty (otwieranie trwa milisekundy). W przypadku silników benzynowych, wtryskiwacze działają w oparciu o tzw. sterownik silnika i są otwierane dzięki wbudowanemu elektromagnesowi, odpowiednio dawkując ilość dostarczanego paliwa. Ze względu na to, że pracują one tysiące razy na minutę, do tego w podwyższonej temperaturze, muszą być wykonywane z odpowiednio wyselekcjonowanych materiałów i w oparciu o innowacyjne technologie. Jest to podstawa do tego, aby mogły służyć właścicielom samochodów przez długi czas.

Powrót

13. Jak odpowiednio zadbać o wtryskiwacze?

Najważniejsza jest wiedza na temat odpowiedniej eksploatacji pojazdu i korzystanie z niego w taki sposób, aby z jednej strony zadbać o przedłużoną żywotność samochodu i ograniczenie kosztów eksploatacyjnych, a z drugiej nie narazić wtryskiwaczy na przedwczesne uszkodzenie.

Bardzo istotna jest regularna wymiana filtra oleju, bowiem niedopilnowanie tego może wiązać się z bardzo poważnymi awariami. Ważne jest również tankowanie pojazdu w sprawdzonych źródłach i zaopatrywanie się tylko w paliwo, które przechodzi regularną kontrolę jakości, a także okresowa diagnostyka komputerowa pojazdu, dzięki której możliwe jest wychwycenie różnego rodzaju usterek pojawiających się w układzie paliwowym już na samym początku. Mimo, że są to bardzo proste czynności, kierowcy często o nich zapominają i są zmuszeni reagować dopiero wtedy, kiedy samochód ulegnie poważniejszej awarii. Bardzo istotne jest również regularne czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych.

Powrót

14. Skąd mam wiedzieć, że potrzebne jest czyszczenie wtryskiwaczy w moim samochodzie?

Istnieje kilka objawów, które wskazują, że wtryskiwacze wymagają czyszczenia. Są to przede wszystkim:

  • problemy z rozruchem i słabe osiągi samochodu,
  • zwiększona emisja spalin oraz zbyt duże zużycie paliwa,
  • nierównomierne przyspieszanie samochodu w czasie jazdy i obroty biegu jałowego,
  • zbyt duża ilość dymu, wydobywająca się z rury wydechowej,
  • woń paliwa unosząca się we wnętrzu pojazdu,
  • błąd sondy lambda (czujnika mierzącego zawartość tlenu w spalinach),
  • zbyt duże zużycie katalizatora i podwyższona temperatura spalin,
  • częste włączanie się bez przyczyny kontrolki „check engine”.

Czasami dochodzić może również do zawieszania się wtryskiwacza, czego przyczyną jest zbyt duża ilość zanieczyszczeń, która gromadzi się pomiędzy dwoma częściami układu – iglicą oraz rozpylaczem. Do zawieszenia się może dojść i w sytuacji, kiedy otwór jest zamknięty, i wtedy, gdy jest otwarty (w pierwszym przypadku paliwo nie jest dostarczane, a w drugim przelewa się jego nadmierna ilość). Chociaż sytuacja taka zazwyczaj będzie miała miejsce sporadycznie, nie należy lekceważyć tego problemu, jak robi to wielu kierowców. Efekt może być bowiem bardzo niekorzystny dla samochodu – istnieje ryzyko uszkodzenia silnika, a nawet wypalenia dziury w tłoku zaworów czy komorze spalania. W przypadku jakichkolwiek objawów polecamy skorzystać z czyszczenia wtryskiwaczy, co pozwoli uniknąć bardzo dużych wydatków związanych z remontem auta, które będą miały miejsce w przyszłości, gdy dojdzie do poważnej usterki.

To najczęściej występujące problemy, które związane są z wtryskiwaczami. Należy je więc wyczyścić albo naprawić. Nie warto lekceważyć problemów, bowiem szybka interwencja pozwoli na ograniczenie kosztów związanych z regeneracją i da możliwość cieszenia się komfortem jazdy.

Powrót

15.Którą metodę czyszczenia wtrysków wybrać?

Najlepszym sposobem czyszczenia wtryskiwaczy jest ich całkowite zdemontowanie, a następnie poddanie procesowi usuwania zabrudzeń z każdego elementu z osobna. Wtedy mamy pewność, że nic nie zostanie pominięte, a każda część całego układu zostanie dokładnie wyczyszczona w specjalnych myjkach ultradźwiękowych. Oczywiście wszystko odbywa się przy udziale specjalistycznych urządzeń diagnostycznych – przed rozpoczęciem procesu podzespoły są dokładnie sprawdzane pod kątem szczelności, a także wielu innych czynników, które pozwalają na ustalenie nie tylko sprawności urządzenia, ale również ustalenie poziomu zabrudzenia. Wszystkie wyniki są zapisywane, aby już po procesie czyszczenia móc porównać wydajność wtryskiwaczy.

Do czyszczenia wykorzystujemy zarówno myjki ultradźwiękowe, jak i, w późniejszym etapie, specjalistyczny płyn aplikowany pod odpowiednim ciśnieniem. Używane przez nas środki chemiczne są całkowicie bezpieczne dla części samochodowych i zapewniają skuteczne usuwanie zabrudzeń.

Powrót

16. Dlaczego nie warto czyścić wtryskiwaczy za pomocą innych metod?

Powodem jest przede wszystkim ich dużo mniejsza skuteczność. Jedną ze stosowanych przez kierowców metod jest używanie środków, które można kupić w każdym specjalistycznym sklepie i które dodaje się do paliwa. Mają one na celu wyczyszczenie układu, jednak w praktyce ich skuteczność jest bardzo niewielka, a ponadto mogą spowodować uszkodzenie nie tylko wtryskiwaczy, ale np. katalizatora albo sondy lambda. Jeszcze gorszym rozwiązaniem jest stosowanie domowych metod, a więc eksperymentowanie ze środkami i usuwanie zabrudzeń na własne ryzyko. Takie działania nigdy nie kończą się powodzeniem, bo nie tylko uniemożliwiają dokładne usunięcie zanieczyszczeń, ale też w domowych warunkach nie ma możliwości zdiagnozowania problemów ze sprzętem. Obie metody są bardzo tanie, ale zdecydowanie odradzamy korzystanie z nich. Nie polecamy również czyszczenia bezpośrednio na samochodzie, bo mimo większej skuteczności i uniwersalności w zastosowaniu, nie jest możliwe np. wykrycie przecieków, sprawdzenie wydajności i jakości dawkowania czy porównanie pracy poszczególnych podzespołów.

Jedyna szansa na osiągnięcie sukcesu to demontaż i dokładne mycie wszystkich elementów pojedynczo – w tym przypadku wadą jest tylko konieczność zdemontowania elementów (można to zrobić we własnym zakresie) i większe koszty. Jednak z doświadczenia swojego i Klientów wiemy, że warto jednorazowo zapłacić nieco więcej, niż później dokonywać drobnych lub dużych remontów, znacznie uszczuplających posiadany budżet.

Powrót

17.Czym jest i jak wygląda regeneracja?

Kiedy drobna usterka nie pozwala na prawidłowe korzystanie z samochodu, a problemem okazuje się wtryskiwacz, warto skorzystać z usług profesjonalistów, którzy dzięki nowoczesnym sprzętom diagnostycznym będą w stanie odnaleźć każdą usterkę. Usługa tego typu pozwala ograniczyć koszty, generowane przez wymianę części na nowe. Prace mogą zostać przeprowadzone zarówno na modelach diesel, jak i benzynowych.

Niezależnie od tego czy zależy Państwu na regeneracji wtryskiwaczy:

  • 1- lub 2-sprężynowych,
  • Bosch Common Rail,
  • Delphi,
  • Zexel,
  • Denso,
  • Lucas,
  • Bosch Piezoelektrycznych,
  • pompowtryskiwaczy (Bosch, Diesel, Delphi)

czy jakichkolwiek innych, polecamy zgłoszenie się do naszego serwisu znajdującego się w Łodzi. Prowadzimy swoje prace na najwyższym poziomie i zgodnie z obowiązującymi standardami. Naprawa wtryskiwaczy podzielona jest na kilka etapów, podczas których nasi specjaliści wykorzystując sprawdzone urządzenia i metody są w stanie wyeliminować różnego rodzaju usterki.

Pierwszym etapem prac jest demontaż podzespołów na części pierwsze i ocena poszczególnych elementów pod mikroskopem cyfrowym, po czym dochodzi do wykonania kosztorysu. Za każdym razem dokładnie czyścimy części przy pomocy myjek ultradźwiękowych i specjalistycznych środków, a także wymieniamy uszczelnienia wewnętrzne i uszkodzone podzespoły na całkowicie nowe. Stosujemy odpowiednie technologie i wykorzystujemy sprawdzone narzędzia, również w trakcie etapu kalibracji. Po zakończonych pracach dokonujemy testu wydajności za pomocą urządzenia Bosch EPS 200A i udzielamy 12-miesięcznej gwarancji (bez limitu kilometrów). Usługi świadczymy zarówno Klientom indywidualnym, jak również warsztatom samochodowym.

Powrót

18.Jak długo trwa regeneracja wtrysków?

Wszystko zależy od stopnia zabrudzenia oraz ilości usterek. Najczęściej regeneracja pompowtryskiwaczy i innych modeli trwa 1-2 dni robocze, jednak czas ten może zostać wydłużony (najczęściej o dodatkowe 24 godziny) w przypadku większej liczby zleceń. Zawsze informujemy naszych Klientów jak długo trwać będą nasze prace i informujemy o ewentualnych opóźnieniach w wysyłce.

Powrót

19.Dlaczego wybrać specjalistyczny zakład?

Podstawową zaletą, jaką niesie za sobą skorzystanie z usług profesjonalnego serwisu, jest fachowość świadczonych usług i korzystanie z najlepszych, sprawdzonych narzędzi oraz urządzeń. Profesjonaliści zapewniają kompleksowe czyszczenie oraz diagnostykę problemu, dobierając rodzaj działań do zaistniałego problemu. Biorąc pod uwagę istotną rolę wtryskiwaczy w prawidłowym działaniu samochodu, nie warto bagatelizować problemu, nawet w przypadku zapchania ich końcówek przez żywice czy lakiery albo zabrudzenia układu. Poprawa wydajności działania to przywrócenie pełnej sprawności samochodu oraz mocy silnika.

Powrót

20.Które wtryskiwacze regenerujecie?

Naszą specjalnością jest regeneracja wtryskiwaczy Common Rail, mechanicznych (jedno- i dwusprężynowych) oraz pompowtryskiwaczy i pompowtrysków w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, a także maszynach budowlanych. Naprawiamy części do pojazdów posiadających rożne silniki – Deutz, Perkins, New Holand, John Deere, JCB, Caterpilar, Cummins, Liebherr i nie tylko, najczęściej realizując zlecenia na modelach z silnikami HDi, CDi, DCi, TDCi, CRDi, JTD, CDTi, D-4D (i wiele innych).

Dzięki doskonałemu zapleczu technicznemu, dostępowi do zróżnicowanych części zamiennych oraz fachowej wiedzy, jesteśmy w stanie pomóc kierowcom samochodów różnych marek, w których zastosowano układ Common Rail, w tym Audi, Alfa Romeo, BMW, Chrysler, Cheverolet, Citroen, Dacia, Ford, Fiat, Hyundai, Honda, KIA, Land Rover, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volvo, VW i wiele innych. Jeżeli chodzi o pojazdy dostawcze i ciężarowe, zapraszamy kierowców aut marki Iveco, Fiat, Peugeot, Citroen, VW, MAN, Mercedes Benz, Renault, Scania, Volvo, DAF i nie tylko.

Jesteśmy elastyczni i często realizujemy niestandardowe zlecenia naszych Klientów. Wystarczy kontakt z nami, w celu przedstawienia swoich potrzeb i ustalenia wszelkich szczegółów współpracy. Jesteśmy w stanie skutecznie poprawić błędy innych, które popełnione zostały w nieprofesjonalnych warsztatach samochodowych!

Powrót

21.Kiedy wtryskiwacz nie może zostać naprawiony?

Nasza łódzka firma jest w stanie zrealizować zlecenie w większości przypadków, jednak pojawiają się wyjątki, kiedy to należy skorzystać z całkowitej wymiany tego podzespołu. Ma to miejsce wtedy, gdy:

  • dochodzi do przeciekania paliwa przez obudowę,
  • wnętrze pokryło się rdzą,
  • doszło do uszkodzenia cewki albo uszczelnienia wewnętrznego.

Nie dajcie się Państwo zwieźć oszustom, oferującym eliminowanie tego rodzaju usterek i zainwestujcie w nowe podzespoły, unikając tym samym kosztów oraz zapewniając sobie możliwość bezpiecznego powrotu na trasę.

Powrót

22.Czy można poprawić wydajność wtryskiwaczy?

Nie jest to możliwe – wszystkie prawidłowo wyczyszczone i zregenerowane dawkują tak samo. Konieczność naprawy pojawia się wtedy, gdy dawkowanie odbiega od średniej o 3-4 procent. Po pracach wykonanych przez naszą firmę z Łodzi, średnia ta to zazwyczaj 2-3%. Oczywiście istnieją na rynku takie modele, których wydajność jest wyższa i wtedy istnieje możliwość wykonania tzw. „balancingu”, a więc sprawdzenie dużej ilości tego samego typu wtryskiwaczy, spośród których wybiera się te najbardziej podobne do siebie pod względem.

Powrót

23.Czy nieużywane wtryskiwacze się psują?

Niestety tak i ma na to wpływ działanie wilgoci na metalowe części, z której wykonane są podzespoły. W przypadku nieużywania ich, dochodzi do powstawania korozji, a także wżerów na iglicy, co w większości przypadków czyni wtryskiwacz bezużytecznym i niemożliwym do zregenerowania. Urządzenie będzie nieprawidłowo rozpylać, może się rozszczelnić i niewłaściwie dawkować paliwo, w związku z czym użytkowanie takich uszkodzonych części może być niebezpieczne i całkowicie je odradzamy.

Powrót

24.Czy można naprawić zapieczone wtryskiwacze?

Istnieje taka możliwość, a nasza łódzka firma wykorzystując odpowiednie technologie oraz środki, jest w stanie ponownie przywrócić wydajność i funkcjonalność podzespołów, które uległy zapieczeniu. Zapewniamy ich sprawny demontaż oraz przeprowadzenie procesu regeneracyjnego na najwyższym poziomie.

Powrót

25.Jak je przechowywać?

Aby ochronić podzespoły przed korozją, która jest ich głównym wrogiem w przypadku nieużywania, konieczne jest odpowiednie naoliwienie części, a następnie umieszczenie ich w zamkniętym worku (najlepiej plastikowym) albo kartonie i przechowywanie w suchym miejscu. Dzięki temu będą mogły być nieużywane przez dłuższy czas, a po wyciągnięciu z opakowania ponownie nadawać się będą do eksploatacji.

Powrót

26.A jak przygotować do wysyłki?

Najpewniejszym sposobem jest wykorzystanie folii bąbelkowej, która znakomicie chroni przed wstrząsami, jakie mają miejsce podczas transportu oraz tekturowego pudełka. Niektórzy Klienci dostarczają wtryskiwacze w kopertach, co jednak nie jest najlepszym pomysłem ze względu na duże ryzyko ich uszkodzenia w trakcie przewozu. Warto w pudełku wykorzystać również dodatkowe wyścielenie, dzięki któremu części nie będą odbijać się od ścian – mogą do tego posłużyć folia bąbelkowa, papierowy ręcznik itd.

Powrót

27.Czy w składanym od nowa silniku należy użyć nowych wtryskiwaczy?

Absolutnie nie jest to konieczne, o ile posiadane podzespoły są w pełni sprawne. Nasze działania mają na celu zregenerowanie i oczyszczenie części z zanieczyszczeń, co pozwala na ich ponowne użytkowanie – nie tylko w samochodzie, w którym sprawdzały się do tej pory. Poprawnie przeprowadzony proces naprawy sprawia, że dawkowanie paliwa przebiegać będzie prawidłowo i nie narazi kierowcy na niebezpieczeństwo, a silnik na uszkodzenie. Nie należy w nowo składnym silniku wykorzystywać wtryskiwaczy, które posiadają defekty albo zabrudzenia – w takiej sytuacji konieczne jest przekazanie urządzenia do naszego warsztatu, gdzie dopilnujemy, aby było ono w pełni wydajne.

Powrót

pobrane1

WIĘCEJ

Jesteś zainteresowany współpracą?
Napisz do nas!

FORMULARZ