PRZYCZYNY USZKODZENIA TURBOSPRĘŻARKI

Proces ten składa z kliku elementów, dzięki którym jesteśmy w stanie zagwarantować najwyższą jakość usług regeneracji turbosprężarek.

Zabrudzenia olejowe.

Brak odpowiednio częstej wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem i nagromadzenie się brudu oraz osadu stałego w oleju może spowodować uszkodzenie obudowy, łożyska ślizgowego oraz wirnika turbosprężarki. Brud i nieczystości znajdujące się w oleju mogą doprowadzić do wydarcia bieżni na tych elementach, co będzie powodowało rozważenie całego układu wirującego turbosprężarki.

Nieodpowiednie cinienie smarowania.

Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie smarowania wytwarzane przez pompę olejową może uszkodzić elementy wirujące w turbosprężarce. Wysoka temperatura i brak odpowiedniego smarowania powoduje zatarcie się turbosprężarki.

Uszkodznie mechaniczne koła kompresji.

Do takiego uszkodzenia dochodzi najczęściej przez ciało obce, które może się dostać od strony filtra powietrza lub odmy silnikowej, która jest podpięta w przewód między turbosprężarkę a filtr powietrza.

Uszkodzenie mechaniczne wirnika turbosprężarki.

Następuje w wyniku dostania się ciał obcego od strony wydechowej silnika gdzie gazy spalinowe napędzają turbosprężarkę. Może to być element stały, który wydostał się z silnika, np. odłamek świecy żarowej, część pierścienia tłokowego, kawałek wypalonego tłoka lun inne. Do takiego uszkodzenia wirnika może doprowadzić też zbyt wysoka temperatura panująca w kolektorze wydechowym powodowana bogatą mieszanką paliwową, wyciekami oleju z silnika lub niedrożnym układem wydechowym (zapchany katalizator).

Chipowanie silnika.

Każda zmiana parametrów technicznych silnika (podnoszenie jego mocy) może spowodować nadmierne zużycie się turbosprężarki lub doprowadzić do zjawiska „overspeedingu” czyli zbyt szybkiego obrotu kola kompresji i w konsekwencji jego rozerwania.