Metody czyszczenia wtryskiwaczy

27 stycznia 2017

Metody czyszczenia wtryskiwaczy

Artykuł ten przedstawia metody czyszczenia wtryskiwaczy.
Jednostka serwisowania wtrysków Diesel

Jest wiele metod czyszczenia wtryskiwaczy jedną z nich jest umycie, czyszczenie  wtryskiwacza metodą termiczno-chemiczną w myjkach ultradźwiękowych lub  na urządzeniu służących do czyszczenia, mycia, testowania, nadawania nowych kodów IM-a ( wtryskiwacze Delphi ) Zapp CRU2i.

Mycie wtryskiwaczy benzynowych tzw „czopikowych”, wtryskiwaczy diesla jedno i dwu stopniowych jak i wtryskiwaczy Common Rail Bosch , Siemens, Denso, Bosch – Piezo, Siemens -Piezo, Delphi -Piezo oraz pompo-wtryskiwaczy Bosch ( PD1 ), Siemens ( PD2 ), Delphi można wyczyścić i umyć na podane wcześniej sposoby.

W myjkach ultradźwiękowych wtryskiwacze poddawane są procesowi mycia termiczno-chemicznego, który usuwa zanieczyszczenia z elementów wtryskiwacza i części konstrukcyjnych, korpusu wewnętrznego, grupy zaworowej, bądź tarczy oporowej, nagary i zanieczyszczenia z rozpylacza.

Wtedy wtryskiwacz należy rozebrać na elementy pierwsze i poddać go ww. procesowi.

Natomiast można jeszcze spróbować umyć – wyczyścić wtryskiwacz na urządzeniu  Zapp CRU2i. Polega to na montażu wtryskiwacza, podłączeniu przewodów zasilających do obudowy i testowanie takiego wtryskiwacza.

Podczas takiego testu gdzie cały proces trwa około 90 minut ( 1-sztuka ), wtryskiwacz jest myty i czyszczony wewnątrz ( tutaj nie ma konieczności rozbierania wtryskiwacza na elementy pierwsze ) oraz poddawany testom obciążeniowym, dawce pilotażowej, dawce biegu jałowego, rezystencji ( oporność cewki ), testu szczelności wtryskiwacza, testu RSP- test końcówki wtryskiwacza, oraz ogólnemu wydatkowi.

Po przebadaniu wiemy wtedy czy dany wtryskiwacz będzie nadawał się do montażu na silniku i eksploatowaniu go czy nie.

Natomiast najprostszą metodą czyszczenia wtryskiwaczy bez demontażu ich z silnika jest zakup preparatów i dodatków czyszczących do układów zasilania paliwem, które można dostać praktycznie na każdej stacji paliw i dodanie go do zbiornika paliwa. Pamiętajmy jednak o kluczowym punkcie tej metody wszech obecnie stosowanej. Niezależnie od marki pojazdu osobowego, ciężarowego, maszyny budowlanej lub rolniczej  jak i ich przebiegu w przewodach paliwowych między zbiornikiem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia oraz przewodach zasilających wtryskiwacze można spotkać tzw zjawisko ” osadu stałego „.  W momencie kiedy dodamy takowy środek – KTÓRY spełni swoje zadanie i wyczyści nam w pewien sposób wtryskiwacze, tzw „osad stały ” może oderwać się od ścianek przewodów i wpaść bezpośrednio na wtryskiwacze.   W tym przypadku zalecał bym konsultację z warsztatem który specjalizuje się w naprawach układów paliwowych.

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *